Newsfest 27/11/09: Österänggymnasiets Rektor Avgår, Landslagstränare berättigad till oralsex?

Dagens Newsfest är här! Välkomna till dagens mest givande 5 minuter där vi kommer att diskutera Rektorns avgång från Österäng och om en landslagstränare verkligen borde få oralsex av en av de han tränar?

Mitt under min första lektion på dagen började tumultet. Flera personer kom för att hämta vår lärare för ett krismöte. Efter att ha varit borta i omkring 5 minuter så kom han tillbaka och berättade att vår rektor skulle avgå med omebelbar verkan och att resterande lektioner för dagen var inställda. Det som nu sägs och det mest troliga är att ett internt bråk med skolchefen är vad som ligger bakom. Hur som helst så dröjde det inte länge förens spekulationer och rykten om båda våldsbrott och sexualbrott började spridas. Att just den här rektorn blir tvungen att lämna är väldigt tråkigt då jag själv upplevde personen som en av skolans bättre rektorer.

Tydligen så borde en landslagstränare kunna be om oralsex från de han tränar? Det verkar i alla fall Peter Mueller, landslagstränare för det norska skidlandslaget, tycka. Under en bankett tillsammans med landslaget ska tränaren Mueller ha frågat landslagsstjärnan, Maren Haugli, om hon var bra på att utföra oralsex. Mueller ska ha sagt: "I heard you are good at sucking cock? So, are you?". I efterhand hävdar Mueller att det hela var ett skämt som gick fel men oavsett vad som hände så är han nog inte rätt man att utföra det jobb han gjorde. Jag skulle inte vilja ha en tränare som inte vet var gränsen går om det var jag som var ansvarig för laget.

En kommande film som jag ser väldigt mycket fram emot är "Kick-ass". En hyllning/parodi på alla vår superhjältefilmer. Titta på teasern här nedanför!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0